Kauhavan kaupunki pyytää kuntalaisia mukaan viestinnän kehittämiseen

Kauhavan kaupunki on avannut sivuillaan imagotutkimuksen, jonka tarkoituksena on selvittää Kauhavan vetovoimatekijöitä ja mainetta asuin- ja toimipaikkana sekä kauhavalaisten että paikallisten yrityselämän edustajien näkökulmasta.

– Ensi vuoden tavoitteenamme on luoda kaupungin strategiaa tukeva viestintäsuunnitelma ja uudistaa kaupungin visuaalinen ilme niin kaupunkimarkkinoinnin kuin Visit- ja InvestKauhava –palveluiden näkökulmasta. Brändin kehitystyöhön halutaan ottaa vahvasti mukaan myös asukkaiden ja alueen elinkeinoelämän edustajien ajatukset, joita kartoitetaan imagokyselyn avulla, kaupungin viestintä- ja markkinointikoordinaattori Liina Hautanen kertoo.

– Tulevana vuonna uusi Kauhavan kaupunki täyttää 10 vuotta. Elinvoimainen kaupunki tarvitsee taustalleen vahvan brändin, joka viestii kuntalaisille ja ulkopaikkakuntalaisille alueemme omaperäisyyttä ja vahvuutta. Kaupungin tarkoituksena on kehittää viestintää entistä joustavampaan ja osallistavampaan suuntaan.

Kaupunki toteuttaa kyselyn aluekehittämisen konsulttitoimiston MDI:n kanssa ja lähtee terävöittämään brändiään heti alkuvuodesta kumppaninaan BSTR Luova Konttori.

– Imagotutkimus tehdään jatkossa kahden vuoden välein, ja se toimii yhtenä kaupunkistrategiamme mittareista, Hautanen toteaa.

Kyselyyn pääsee vastaamaan osoitteessa www.kauhava.fi/imagotutkimus.

>>>>>>> Stashed changes